Kjøpsbetingelser Nettbutikk

Betaling

Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. 
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss. 

Betaling
Du får to betalingsalternativer når du handler hos oss: 1)Betaling med bankkort og 2) Faktura. Collector er vår betalingspartner i nettbutikken

Når du betaler med kort reserveres beløpet på ditt betalingskort frem til bestillingen din sendes fra oss. Hvis kjøpet er blir avbrutt av oss FØR bestillingen sendes, er beløpet ikke trukket ditt kort, og reservasjonen på kortet opphører. Ved faktura skjer det ingen reservasjon. 

 

Leveringsmetoder
Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norge.

Du har to leveringsalternativer i vår nettbutikk:

1. Servicepakke - Posten / Bring 

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 50 kr. Servicepakke fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret. 

2. Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i butikk. Du vil her motta mail med ordrenummer som du oppgir i når du henter pakken din. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises. 

Levering på dør – Posten/Bring
Du kan velge å få levert bestillingen din hjem på døren. Fast frakt vil da falle bort, og prisen vil beregnes automatisk ved utsjekk i nettbutikken. Pakken vil leveres på døren hjem på kvelden, og sjåføren vil ringe deg 30-60 minutter før levering.

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert. 


Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du vedlagt skjema ferdig utfylt sammen med varen til oss. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
 

Angrerett, bytte og retur

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje. 

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber o.l ikke kan returneres/byttes.


Bytte 

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

 

Du kan returnere varen i butikkene våre, men du kan ikke få igjen penger i butikken. Retur av penger vil skje gjennom nettbutikkens system Collector, og vil ta 4-7 dager.

 

Tilbakebetaling

Når vi mottar din retur mottar du bekreftelse fra oss på mail. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 7 dager fra vi mottar din retur. 

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Collector, og du kan forvente at det tar mellom 4-7 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. Ved faktura vil du få ny faktura og eventuelt kreditnota. 

 

Vi tar følgende forbehold
- Varen kan være utsolgt
- Fargene på bildene kan avvike noe fra virkeligheten
- Skrivefeil
Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk.

 

RETUR av varer sendes til:

Briskeby Gods AS
Slemdalsveien 72
0373 Oslo

Tlf. +47 21 66 85 74
E-post: post@briskebygods.no
Åpningstider nettbutikk (kundeservice): Mandag-Fredag 10-15.

 

(Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part)

 

 

Våre butikker

BRISKEBY GODS FROGNER
Skovveien 12, 0257 Oslo
T: 91 90 15 57
Man-Fre 10-18 
Lørdag 10-17

BRISKEBY GODS VINDEREN
Slemdalsveien 72, 0373 Oslo
T: 91 90 81 83
Man-Fre 10-18
Lørdag 10-16

BRISKEBY HERREGÅRD VINDEREN
Slemdalsveien 72, 0373 Oslo
T: 91 90 02 85
Man-Fre 10-18
Lørdag 10-16


BRISKEBY GODS CC VEST
Lilleakerveien 16, 0283 Oslo
T: 91 90 23 38
Man-Fre 10-21
Lørdag 09-19

BRISKEBY GODS FORNEBU S
Snarøyveien 55, 1364 Fornebu
T: 91 90 18 09
Man-Fre 10-20
Lørdag 09-18

Vi sender klær over kr 1000,-
Ring. Lag avtale. Vipps. Ferdig!

Kontakt oss gjerne på sosiale medier eller post@briskebygods.no

Facebook Messenger Instagram

Vår visjon: "Briskeby Gods er vårt hjem. våre kunder er våre gjester og vi er godsets vertinner" Velkommen